Morgonstund har...Zzzzzzz

Brukar vakna relativt tidigt på morgonen så det faller sig ofta natuligt att jag tar Akira då hon ofta vaknar samtidigt. Vi har skapat våra egna små rutiner och jag njuter verkligen av tiden jag har med henne, hon är verkligen ett litet charmtroll. Har numer spya överallt, expert på att göra roliga ljud när det är dax att äta för att hålla hennes uppmärksamhet och byter bajsblöjor på rutin.
Känns som att man e väldigt förberedd när et väl är dax för egna småttingar. Detta var inte alls vad jag hade tänkt mig när vi skulle åka hit.
Ungen lär la prata svenska snart med, för jag kan typ inga sånger eller lekar på engelska så det blir mycket svenska. Hon älskar mormors lilla kråka och "i ett hus vid skogens slut..." med rörelser.haha.
Jag är lektanten här... Troy är bra på att berätta historier, men det brukar mest sluta med att hon somnar.
Ända sedan vi köpte gåstolen till henne har hon mer och mer börjat förflytta sig, nu springer hon runt i den, fast hon knappt kan sitta själv än... härromdag kröp hon för första gåången... det är såå kul när hon gör nya saker... dck inte lika kul när hon har blivit besatt av att rota i papperskorgen och riva ut allt i cd hyllan...
Tänkte att jag skulle få massa gjort denna morgonen då hon brukar leka bra själv, men nu vill hon bara leka med Tant-Therese så får sluta här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0