Debatt

Gardagen och idag har amnet i skolan varit ekoturism, ett amne jag trottnat nagot pa eftersom vi pratat sonder skiten. Iaf sa blev vi indelade i grupper igar och fick 4 fragestallningar och sa skulle vi antingen vara for eller emot. Min grupp va emot att NZ ska fa kallas en ecodestination... gick mindre bra for oss for vi forlora diskussionen men det e mest for att jag ar fruktansvart missforstadd, mina klasskompisar ar emot mig och om sanningen ska fram e dem lite utvecklingsstorda (ja jag e en dalig forlorare!!!)


Kim som va febrig igar fick vara opartisk debattledare, maste saga att hon gjorde ett stralande jobb, passa henne perfekt. Har diskuteras det om det ar Eco vanligt att ha Valarna och Delfinerna i Kaikora som turistattraktion... Sjalvklart va bade Sophie och Angelica emot valexponeringen och argumenterade vilt och vann slutligen diskutionen.


Dem som inte deltog i pagaende debatt fick agera jury....



Igar fick vi aven tillbaka arbetet jag, Kim och Mikaela gjorde om Mapua i januari (las inlagget)... Var larare va grymt impad och gillade alla vara ideer och sa att han skulle skicka in detta arbete till agaren for Mapua leisure park. Tyckte jag va kul:)

Nu ska jag nog bege mig pa en promenad till affaren... sen blire en joggingtur. Har bara sa fruktansvart ont i sjarten efter bergsbestigningen... typ i rumpmuskelfasterna... sitter jag stilla for lange blir jag helt stel och kan knappt resa mig haha... sa en joggingtur e kanske pa sin plats..

Ha det!


OBS!
Nu kanner jag att jag vart duktig i flera dagar med att uppdatera bloggen,
mkt av detta beror pa att jag hittat datorer pa bibloteket som har kortlasare, vilket betyder att jag inte maste fraga Sophie var och varannan dag om jag far lana hennes kortlasare, for det e ju mkt roligare att skriva inlagg nar man har lite bilder ellerhur? Tyvarr gar det av nan konstig anledning inte att lagga upp klipp pa youtube eller skypa fran dessa datorer, maste gora detta pa internetcafet inne i stan... sa det ar ganska seegt!

jag ser ju tydligt pa statestiken att ni laser... sa komentera garna, blir sa glad da
...annars kanske jag trottnar pa att halla er underrattade:) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0