Mapua!

Igar va vi pa utflykt!!!

Vi skulle utforska Nelsonomradet och borjade dagen med att svanga forbi Hoglunds... ett glasbruk som tydligt gar valdigt bra har.. och ja, dom ar svenskar som driver det. Har fick jag for forsta gangen se hur det gar till att blasa glas!  och da har jag anda passerat smaland ett antal ganger i mitt liv (Skams pa er mamma och pappa!). Maste saga att det va riktigt haftigt!! stort minus va dock att man inte fick fota dar inne eftersom det fanns risk for plagering.. trakigt tycker ja.. men va busig och fota byggnaden iaf!



Sedan akte vi och drack "det basta kaffet i trakten"
Vilket visade sif stamma valdigt bra. Sjalva kaffet sag nastan ut som en kyrka och hade en jattefin tradgard och hade man en guldpeng kunde man fa testa pa att ga i den stora laburinten.













Sedan akte vi till Rabbit island och gick en promenad pa stranden!
Passade pa att sammla snackskal... visade sig dock vara roligare att samla pa krabbskal for hade hela fickan full nar jag kom hem!











Efterat sa akte vi till Mapua och at lite mat och strosa runt ibland de olika sma bryggerien, fiskaffarer och shoppar. Blev en stor portion fick and chips for min del och sen va jag bara helt tagen av utsikten.







En harlig skoldag pa standen ar aldrig fel!
Har e jag pa standen pa Mapua Leisure Park. Omradet blev aven objekt for var nasta skoluppgift som handlar om att utveckla detta omrade... annu ett arbete i destinationsutveckling... !

Kommentarer
Postat av: Carina

Du verkar ha det helt underbart! Var du inte med senast (men längesedan) när vi var på High Chaparal? Där hade de glasblåsning. Du får följa med mamma och pappa lite oftare. Det var förresten då du fick din glasbanan. Alltså var du inte med.

Häftiga solglasögon du hade på dig. Är de dina?? Du kan väl tänka på mig här i vintermörkret när jag sitter framför min dagsljuslampa och försöker hålla mig pigg. Puss och kram på dig från mamma.

2011-01-30 @ 12:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0