Närproducerat mitt i stan!

Idag va jag och Karin och luncha tillsammans,
det blev indisk mat och det va supergott;)

Efter lunchen tog hon med mig till en butik med enbart närproducerat, ekologiskt och fairtraid varor. Tyckte det va grymt häftigt att det faktiskt går runt.
















Men det är tydligt att det finns många miljökämpar här uppe. Naturen är en stor del av vardagen för många här och den största industrin i landet så kanske inte så konstigt.

Therese som jag bor med är oxå en miljökämpe och djurvän, så hon håller på och lära mig att källsortera mm.. :) Borde finnas mer som hon.


Kommentarer
Postat av: Mia

Den butiken måste jag ha missat, du är ju värsta lule guiden :)

2010-05-29 @ 12:19:37
URL: http://miasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0