"In previous episode..." dvs. detta har hänt..

Ibland måste man helt enkelt ta en liten bloggpaus för att faktiskt fokusera på nuet och inte bara skriva ner allt man gör hela tiden. Har njutit lite av denna dryga månaden utan att känna stressen att hela tiden skriva ner allt... dock kommer man väl ångra sig i framtiden när man glömt av vad som hänt denna månaden. Så tänkte dra ner höjdpunkterna av vad jag haft för mig här uppe det senaste. Så det inte bara blir ett stort svart hål av allt;)

Måste dock erkänna att man tappar suget när kameran inte funkar och sladden till mobilen e väck.


12 Juli
Var uppe i Pajala och jobbade en sväng. Kom dit en dag efter Pajala marknad som tydligt är det största på hela året...typiskt. Fiskade en sväng och fick napp efter andra kastet!!! De ni, inte illa alls!!




15 Juli
Började helt maniskt att följa Big Brother USA, riktigt pinsamt. Hatar när man fastnar i såntdär. Det är riktigt dåligt, riktigt 2000-ish och fruktansvärt beroendeframkallande... jag behöver hjälp!




17 Juli
Hade legat sjuk i 3 dagar men skulle in till stan och äta en bit mat med Emma, tanken va att jag skulle ta det lungt så jag tog bilen in. Men när jag skulle hem efter middagen hade jag lyckats låsa in den i parkeringshuset som stängde 22.00, så det blev att ta bussen hem;) Väl hemma blev det istället vin och senare ett besök i den norrlänska fiskekyrkan i hamnen, som är en nattklubb... där passa jag in tyckte jag;)



22 Juli
Var på Tree Hotell med min handledare Karin. Det är en ny storsatsning här uppe. I Harads utanför Boden har kända Arkitekter och Inredare vart med och designat små boenden som byggs uppe ibland trädstammarna. Vi fick en guidad tur av det blivande Tree Hotell och möjlighet att gå in i flera av "kojorna". Tree Hotell har blivit mkt uppmärksammat av bla. The Times och BBC och kommer nog att vara en av Sveriges aktraktivaste attraktioner för designintresserade inom några år, då dom planerar att utöka med en ny byggnad  per år tom år 2025, och redan har flera kända arkitekter utanför landets gränser hört av sig och visat intresse. Riktigt kul att ha varit där..
 







 30 - 31 Juli
Var i Pite och gick på PDOL (Pite dansar och ler) som visade sig vara en riktigt stor festival. Drack gott, käka en massa langos och kollade in artister som Lars Winnerbäck, The Sounds och KENT..



3 Augusti
Gjorde dreds i hela Bengans hår, inte många som är snygga i det. Men Therese e skitsnygg i det..!!


4 Augusti

Jag och Bengan åkte hem till Mia i min klass storasyrra och förfesta sen va vi på Allstars å härja... Hade en såndär riktig helkväll som bara två galna tjejer kan ha ibland och ramla hem nån gång vid 07:30 snåret. Riktigt kul kväll, ångrar inget!!


5-7 Augusti
Lulekalaset satte igång den annars ohändelsefulla staden. Skaffa mig ett pass för helgen och såg artister som Miss Li, Hoffmaestro & Chraa (Sveriges BÄSTA liveband!) och Twisted Sisters. Hälsa på alla öltälten och blev kär i en steakhouseburgare.




Allt annat jag gjort däremellan är att jobba, träna, äta, sova typ:(


Kommentarer
Postat av: Mia

Åå va avundsjuk jag är på att du fick se Winnerbäck!

2010-08-12 @ 22:09:51
URL: http://miasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0