Ur dimman, tillbaks till verkligheten!

Vet att jag varit en aning apatisk när det kommit till att skriva något denna veckan. Kan ju försöka sammanfatta lite:

I söndags körde jag iväg Cicci och Mattsson till Landvetter, vet inte hur många gånger jag sa "Jag älskar er". Man måste ju ändå säga det en extra gång när man vet att folk ska flyga. Fast oftast är det ju mamma som säger det en miljard gånger tills man börjar skrika på henne att lugna ner sig. Kul att det varit det sista man sagt varje gång lixom. Cicci sa det till mig med "Men lägg ner nu Therese, nu låter du som mamma"

Bilden av avskedet såg ni här i förra inlägget.

Måndagen va jag hemma och gjorde NADA, inte speciellt kul, men nu när jag tänker efter va den väldigt bra. På tisdagen begav jag mig mot Ciccis lägenhet, för tanken va ju att jag skulle hinna packa upp och göra fint tills mitt lilla par kom hem igen. På tåget in fick jag vad Linn nu det senaste kallat "buss-sjukan".

(Brukar alltid ha missade samtal från Linn, men när jag ringer upp å frågar va det va hon ville skyller hon på sin "buss-sjuka". Hon blir helt enkelt pratsjuk när hon åker buss, tur att hon iaf ringer någon än så länge, vem vet om några år börjar hon kanske prata med personer brevid. Eller värre, med sig själv!! Haha min Linn kommer bli du-vet-hon-som-alltid-pratar-med-sig-själv-på-bussen-tanten)

Försökte ringa Jenny men det va fan upptaget från Lindome till centralen. Hon måste vara på jobbet och ha tråkigt tänkte jag. Cicci brukar alltid ringa å gämra sig då. Men det tog inte många meter innan hon kom där på perong1 med telefonen i örat. DEN JÄVELN:P

Fick följa med henne och förbereda tåg, det va jättekul. Jag fick tom. låna Jennys väst:P detta va en sak jag inte visste att Cicci och Jenny gjorde. Vet hur stolt Cicci va när hon hörde mig berätta för första gången att jag visst visste va dom gjorde på jobbet 

"Sätter ihop tåg, tar isär tåg och tvättar tåg."

Förstår att det är mkt mer än så med men Cicci va glad för mina små framsteg.

Jag såg Jenny kolla, dörrar, högtalare, bromsar, så-att-ingen-dör-om-lokföraren-dör-pedalen och  lite sånt. Sen fick jag hjälpa att kolla nödbromsen. Ni vet hur frestande det är att dra i hantaget... och det va jätteskönt att äntligen få göra det..hihi. SEN ÅKTE JAG TÅG!!! Jenny körde, jättekul va det, fast lite läskigt med.


Snyggve på jobbet!


Jag testar nödbroms


Jenny kör tåg!


Hela min vecka har jag nästan bara varit i Cicci och Mattssons lägenhet och packat upp grejjer, från början tänkte jag att detta skulle bara ta 1-2 dar eller så. Men efter 2dar såg det ut som ett jävla bombnerslag eftersom det va grejjer överallt som väntade på att få komma till sin rätta plats. Jag har ännu en gång fått bekräftat att jag är en jävla tidsoptimist. emellanåt har Ciccis mamma Anne vart där och tvättat lite och kommit med fika. Hon e för söt ibland asså! Men nu kan jag säga så mkt som så att det bara är dammsugning och några lådon som ska ner till källaren kvar. Det hinner jag förhoppningsvis göra nu en snabbis innan jag hämtar upp dem ikväll.

På onsdagskvällen va jag faktiskt i guldheden en sväng och hälsade på Linn, det va meningen att hon skulle bjuda på bubbel och middag i utbyte mot en färgning och klippning. Men det blev bara pizza öl å bubbel:P konstigt va haha... Vi fick planerat lite mer inför klassfesten med den 13juni. Kommer bli såååå kul!

Sen va det fotbollen på torsdagen. Bojkott som alla vet. så vi stack till PC där det flesta andra man känner sitter. Jenny och Jonny va oxå med, plus en arbetskompis till henne och kompisar. Livsfarligt med så billig öl (25kr) fast jag borde väl förstått detta eftersom det aldrig slutat helt hundra när man börjat där. Men mer om det en annan gång, det gör fortfarande ont. Huvudsaken va att vi vann över GAIS. Sen om det va en bra match kan diskuteras.


Såhär såg man ut innan helvetet bröt ut.. och inte ens då såg jag speciellt bra ut!



Jenny, betydligt sötare.... kärlek!

Försökte få dagenefter-ångersten dämpad med att upprepa mantrat  "STÄDA STÄDA THERESE...TÄNK PÅ NÅTT ANNAT...DET VA INTE SÅ FARLIGT" istället för den gamla hederliga "fosterställningspositionen-på-ciccis-soffa" eftersom Cicci inte va hemma och kunde pilla mig i håret och tycka synd om mig.

Nu är det söndag igen, ny vecka allt nytt!! Ut med det gamla! Fick svar från ett jobb i veckan med nya jobbtider till ett extra jobb, på onsdag har jag ett "långtids-arbetslös-jobbgaranti-möte" på arbetsförmedlingen och på torsdag ska jag till Lidköping för en intervju på en skola jag sökt till.

Livet kanske är påväg att vända lite iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0