2 jävligt bra filmer!

Såg på film halva natten igår känndes det som, men kunde fan inte slita mig. Bägge va så förbannat bra, typiska filmer jag gillar med. Massa kärlek så jag kan sitta å snyfta å drömma mig bort...


MILK
Handlar om Harve Milk och hans sista 8år i livet. Man får följa hans kamp under 70-talet för att ge homosexuella nått så självklart som mänskliga rättigheter.

Blev så chockad av attityden från den tiden. Detta va ändå bara 30år sedan!! 30år!! Det är ju ingenting!!! Men han lyckades, synd att han inte hann att se precis hur mycket världen har förändrats. Det va ju nästan skrattretande hur nojjiga folk var på den tiden och hur dom ansåg homosexualitet som en sjukdom.. Hoppas framtidens människor känner likadant när dom ser tillbaks hit och inte fattar hur vi kunde va så jävla emot att homosexuella skulle få gifta sig eller adoptera...




AUSTRALIA
Kom ihåg att Linn sa att hon inte vågade se den här filmen utav rädsla att vilja aldeles för mkt tillbaks dit. Du har nog rätt men det vore JÄVLIGT synd och inte se den. Jag kunde inte ens gå ifrån för att kissa, så bra va den!!

Handlar om en engelsk kvinna som åker down under precis innan perl harbor blir beskutet. Även denna handlar om världens orättvisor och om hur de svarta blev behandlade. Ett barn som var hälften vit / svart omhändetogs av staten för att ges en kristen uppväxt. Dom kallas idag "the stolen genaration".. Men filmen är så mkt mer än detta...
se den NU!!!




Så efter att ha sett dessa filmer har den lilla aktivisten innom mig gjort sig synlig.
Detta är klar de bästa jag sett på länge.

Skulle dock inte sett dom i en följd så sent in på natten
....drömde att jag va gay i Australien inatt... sjukt!? ja vet..
Men e man lättpåverkad så e man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0