Ibland e du för rolig mamma!

Hade en mysig stund med mamma förut, efter att ha grillat och ätit gott på altanen....


Mamma: Jag rensa rabatten förut, och de va en fågel-jäkel där jag höll på att bli galen.
Jag: Vadå i rabatten? va gjorde den då?
Mamma: Nej asså inte i rabatten, jag vet inte va den va, men den sjöng så jävla hemsk.
Jag: Men fågelsång e la härligt!
Mamma: Ja, men denna fågeln kunde ju fan bara en låt och han sjöng den bara om och om igen!!!!!
Jag: Hur lät den då?
Mamma: Det kommer jag inte ihåg nu
Jag: Men du sa ju att det va så störande, då måste du väl kommit ihåg hur den lät?!
Mamma: Jag vet inte hur man gör fågeljud

*försöker imitera olika fågel ljud en stund*

Mamma: Nej, inget av dem...
Jag: Undra va han ville?
Mamma: Störa mig antagligen... eller så ville han kanske ha mask om jag hitta nån.
Jag: Hitta du nån mask då?!
Mamma: Ja, nån hittar man ju alltid när man e i rabatten och gräver
Jag: Fick han den då:P
Mamma: Det skulle han tänkt på innan han börja gapa isåfall!!!



Ja du mamma, dagens i-landsproblem. Fan va söt du e ibland!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha låter som något min mamma skulle kunna säga. Hon skulle aldrig rensa nån rabatt dock...

2009-06-25 @ 21:48:37
URL: http://mymaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0