Äventyr på vårdcentralen

När man börjar sin dag med att kissa i en burk, känner man sig inte så jävla häftig längre. Va tvungen att ha med mig "morgonurin" i en burk med mig ner till vårdcentralen idag. Så där stod man utanför kl09.50 med sin morgoncigg i ena handen och en påse kiss i den andra. Kändes jävligt obekvämt, tittade mig själv konstant över axeln efter annat löst folk i Lindome centrum. Plötsligt dök det upp andra människor med påsar och jag kunde inte hjälpa att fundera på om dom oxå hade kiss i sina. Troligtvis inte, men det var en kul tanke.

Hatar förövrigt väntrum! Jag stör mig på att jag inte vet vad för sjukdommar alla har och vilka jag skall akta mig för. Har märkt att jag har mkt fördommar för jag satt och delade ut sjukdommar till alla i väntrummet i mitt huvud, alltså vad jag trodde att dom hade. Om jag hade krympt tillbaks till min 5-6års period hade jag med all säkerhet frågat dom istället. Den enda jag fick veta va att killen brevid mig va ett misstänkt klamydiaoffer, sneglade på hans papper han höll i handen. Gud va nyfiken man är.

När jag skulle lämna min smörgåsgurksburk med kiss i vid provtagningen höll dom på att tömma en tant på blod. Fy fan jag höll på att dö! Om det är nått jag inte klarar av så är det nålar och blod. Blev bara stående i dörren helt kritvit i ansiktet. Sköterskan som tog hand om mig frågade med en gång "e allt okej?" jag fick nästan inte fram ett ljud, mumlade fram mitt personnummer och sträckte fram min skopunkspåse med kiss i!

Skönt att kampen är över nu... hoppas inte jag behöver besöka vården på ett tag igen.

Men nu har jah iaf fått min medicin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0