Den nya Therese...

Gav ju ett nyårslöfte till mina tjejer i det tidigare inlägget, nu är det dax att lova mig själv ett par saker.

Jag måste, måste, måste lära mig att stå upp för mig själv, som nu senast med Jenny, jag tog inte upp det hon sa med en gång för jag ville inte såra henne, vilket sårade henne ännu mer. Jag tog sen inte upp det med henne i efterhand vilket bevisar ännu en gång att jag va för feg för att säga något. Sen skvallrar jag för Cicci.

... inte okej, och i den situationen vill jag inte hamna i igen.

Jag måste lita på mitt egna omdömme, ända sen jag va ihop med mitt ex Kim i 3år för mkt har jag verkligen haft så jävla svårt att lita på mitt egna resonemang. Jag va blind, jag satt i en bubbla, min egna lilla värld och såg inte alls det som va så jävla uppenbart för andra och det jag själv förstår idag. Men jag är inte den svaga tjejen längre så varför låter jag fortfarande andra tycka för mig? Jag ser själv, jag är medveten, sikten är klar. Men jag kan inte hjälpa att jag hela tiden ifrågasätter mig själv borde jag göra si / så? e jag verkligen så naiv!? Alla andra kan ju omöjligt veta i alla lägen vad som är det bästa för mig?



Jag gjorde ett stort misstag häromdagen genom att ljuga för Linn och hennes mamma om vem jag skulle äta middag med, istället målade jag upp en person som jag trodde passade bättre in i deras värld. Jag står i så stor tacksamhet till dom för allt dom gjort för mig under allt jobbigt som varit och all kontakt med Andreas känns egentligen som ett stort svek. Hade velat sköta allt anorlunda. Jag önskar att jag hade haft ryggrad att stå upp och säga: Jag ska äta middag med Andreas, för att jag vill det. Att jag inte gjorde detta ger dom all rätt i världen att se ner på mig och känna sig besvikna. 
Mer om detta tänker jag inte ta upp för det har kommit fram fler saker om vår relation som får en att ställa sig frågan om det verkligen är värt det?



Saker jag ska försöka att inte göra 2009
försöka vara någon jag inte är
säga vad jag tror folk vill höra
dömma folk på förhand
prata illa om dom jag bryr mig om
inte ljuga eller fösköna sanningen
bli sur för småsaker

Saker jag ska försöka att göra 2009
vara realistisk
tro på mig själv och att "dehär det klarar jag"
utmana mig själv både psykiskt och fysiskt
stå upp för mig själv
älska mer


2009 ska bli året då jag tar tag i mig själv och mitt liv! Jag ska jobba röven av mig bokstavligt, jag ska resa, jag ska ta hand om mig själv och min kropp, stå på egna ben, inte vara beroende av någon, betala av mina skulder, vara den bästa vännen, dottern, systern och Therese jag vet att jag kan vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0