Reklampaus!

Hitta en sida nyss http://www.reklammusik.se. Har gått och sjungt på MR Green låten nu i typ 3dagar, höll på att bli helt jävla galen. Men tänk ändå hur jävla mkt bra musik det finns i vissa reklamer, bara det att man kan fan inte lyssna på den utan att tänka på prudukten. Men det har varit en hel del skit genom åren med och det är oftast dem som fastnar i huvudet på en...

Min favorit reklammusik:
José Gonzáles - Heartbeats "sony"
Lill Lindfors - Rus "IQ"
The Plan - The Wind Starts Blowing  "Willys mjölk"
Shirley Temple - When I Grow Up "svenska spel"
Alphabeat - Fascination "Coka Cola Ligth"
Elin Lanto - My Favorite Pair Of Jeans "Nelly.se"
Doktor Kosmos - Festmetoden

Hjärntvätt genom tiderna:
Petter och jag  "polly"
Jag är ipren - Iprenmannen "ipren"
Sun Harbor's Chorus - Hard Work "SEB"
Ian Dury - Hit Me With Your Rhythm Stick "ving"
David Hasselhoff - Looking For Freedom "Djuice"

Klassikerna
Bobby Trafalgar - Kung-Fu Girl "JC"
Dieter Gold - Ice Cold "jägermaister"
oboylåten (vet inte vem som gör den)
Grieg - Morning Mood "grumme tvättsåpa"
Livet har sina goda stunder "Mc Donalds"
Torbjörn Petersson - Jag vill ha fredag idag "Kronfågel"

Hatar:
Bo Kaspers Orkester - Three is a Magic Number "3"
David Cassidy - Could It Be Forever "Telia"
Electric Banana Band - Batterilåten "Batteriåtervinningen"
Blondie - Maria "Maria bingo"


.... Vad tycker ni? Har jag glömt nån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0