Att sticka e coolt!!

Två av mina bästa vänner har turen att jobba tillsammans och efter på förra månadens firmafest
(som inte gick lite över styr kan ja lova!!!) bestämde dom sig för att vara nyktra fram till nyår.
Men efter lite omförhandlingar gick straffet ner till 2månader.

Så vad gör man när man e 21 och nybliven nykterist?!
Man skaffar sig en hobby, nått som avleder en från att tänka på att festa (läs. bli skitfull!!)

Stickning, virkning och broderi!!!!
Vet inte hur dom fick den här briljanta idén,
och trots jag inte delade deras nya tro på nykterhet så joina jag dom i stickandet.

Och hur vet jag hur man stickar?!


Jo här kommer det, mina damer och herrar.......Min mamma e syslöjdslärare...
Ni kommer ihåg sånna där dagar i barndommen då man inte har något att göra, inga kompisar e hemma och man e helt utråkad och bara går runt och gnäller "mamma/pappa jag har inget att göra".
(Shit, kom på att jag fortfarande gör så:S)
Normala föräldrar tar med sina ungar till MC Donalds eller lekplatsen, ja va fan som helst.
Min mamma plocka fram virknålar och garn i alla möjliga färger. Sen satt man där och försökte virka en klänning till barbie eller en pyjamas med tillhörande mössa till katten.

Inte konstigt att man valde träslöjd i skolan... Ja menar först klagar sykärringen i skola och sen en där hemma för att man slarvat med slutstygnen på nån jävla boll som man ändå kommer slänga.

Skit samma, nu va det roligt, och självklart höll jag de hemligt för mamma.
Där satt vi 3tjejer och istället för fulla glas, satt vi med varsin påbörjad halsduk i handen.
Min e inte klar en men har hunnit virka en mössa, och ett pannband vid sidan av. De ni!


Stickning e coolt konstatera vi.

                            

Här e då pannbandet jag stickat!! 'Kände mig så jävla risig idag så pallade inte att ta kort med de på mig. Lovar dock att de kommer en bild på mig i pannbandet. Rosetten på e avtagbar, ifall man vill ha nått annat, tex. blomman. (som ser ut som nått katten spytt upp på detta kortet.) Bandet e extra brett, såg att pucci (tror de va dom iaf) hade sånna extra breda pannband i sin kollektion senast. Skit samma jag e iaf stolt. Brukar va en hejjare på halvfabrikat i vanliga fall:)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0