Nu grönskar det i vår rabatt;)

Idag är jag ledig!!!  Hade min första riktiga sovmorgon på jag vet inte hur länge. Min kropp brukar sällan fatta att jag är ledig och vaknar typ vid 06.00 och vill gå till jobbet…

Men efter en snabb frukost bestående av varsin hemmagjord frappe begav jag och Troy oss ner till dvs. butiker och kolla runt efter möbler till vår lilla lya.. främst en soffa.. vi har två, ingen e speciellt skön att mysa i framför TVn..

Men det sluta med att vi hamna på Bunnings som e typ ett storvaruhus och köpte på oss en hel sallad av olika plantor. Jag insisterade även på att ha en hängkrukväxt men den dog i bilen på vägen hem, gick från grön till brun och halvdöd på 10min så får se hur detta kommer gå med massa plantor att sköta.

Vi gjorde ett litet grönsaksland iaf, och försöker att odla; gurka, tomat, paprika, sallad, passionsfrukt, jordgubbar och mynta.

 

Trädgårsdmästaren;) (.....lägg gärna märket till vår döda hängväxt)
 
Vårt fina grönsaksland <3  
Tomat och paprika...

Gurkor...

Mynta, ifall man får för sig att göra en Mojittooo nån gång;)

 
Mitt lilla lilla jordgubbsland, och min lilla jordgubbe som vaktar;)

 
Men vår trädgårds stolthet är nog ändå denna fina palmen, den känns lyxig!





Och efter en hård dag som trädgårdsmästare gick jag sedan och la mig på stranden och tupplura, har jag nämt att vi bara bor 5min från detta?! hihihi
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0