Fågeldilemma och designångerst...

Tror jag har löst min ska-jag-skaffa-mig-en-fågel-dilemma... men först måste jag tacka alla som engagerade sig i mitt problem.

Cicci som aldrig skulle hälsa på mig för allergin,
Jenny med oro för Ciccis allergi,
Linn som försökte få mig att köpa en minigris i röda stövlar istället,
Sophie som på ett snällt sätt undra hur jag skulle kunna ta det ansvaret,
Mia som gillar fåglar men som tycker dem e tråkiga,
Frida som faktiskt tycker dom e lite kul,
Bille som känner nån som har en fågel
och en pojkvän som tycker;
"Skaffar du en fågel ska jag ha en mini-giraff"

och nästan samtliga undrar hur jag skulle stå ut med lukt och ljud utan att få lite damp?

Ska jag dra slutsatsen att majoriteten tycker att jag nog inte riktigt mogen att ha djur kanske?!

Eller som Johan Glans skulle utryckt de...
"DIN SjUKA JÄÄÄVEL ....DU SKA INTE HA DJUR!!!"

Behöver jag ens nämna vad min mamma sa?
Hur ska du kunna ...blblablabla....men om du åker iväg..... blablablaba .... ansvar.... liten lägenhet...blabla... jag tänker då inte passa nån fågel... blaaaaaaaaAAAA

...ja som sagt orkade inte lyssna på det.

Men nu har jag äntligen lösningen gott folk!
Pappas kompis har 7 fåglar och nu tänker jag låna en eller två för att testa om jag har de såkallade skillsen och om det överhuvudtaget finns något nöje i det hela.

Jag menar i värsta fall så kommer jag väl på att fåglar inte är något för mig och får då helt enkelt bara köpa två nya till pappas kompis;)


En cool fågelbur skall jag iallafall ha!!


Typ en sånhär....

 


Har stora planer eller ah jag kommer att byta design helt på denna bloggen. Livet är åter igen i en ny fas. Sjukt hur fort man finner sig själv på en annan plats i livet allt mer ofta nuförtiden.

När jag startade denna bloggen hade jag precis varit med om något tramatiskt och på köpet även lyckats bli av med både jobb och bostad. De inlägg man finner i början av min blogg är väldigt mycket humor. Det va ett sätt för mig att hitta det komiska i det svarta och det mörka hos mig själv, tyvärr lyser det igenom emellanåt hur dåligt jag faktist mådde då....

Sedan starta utbildningen i Lidköping och mitt liv som student tog fart med studentliv, en LIA sommar i Luleå och nu senast den sista kursen på Nya Zeeland. Start är det dax att ta examen och här står man någonstans på slutet och framför nya utmaningar. 

Måste säga att det är intressant att emellanåt gå tillbaka i sina inlägg och minnas händelser och återuppleva känslor man haft inom sig en gång, både bra och dåliga. Det ger en verkligen chansen att se sin egen resa i perspektiv och se vad som format en och fått en att växa till den man är idag.

Så vem är jag och vad präglas mitt liv av just nu?


Det ska jag utvärdera lite närmare,
 tillsammans med den nya designen tror jag.


Några förslag på design föresten....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0