Min bror ♥

Pratade precis med pappa en sväng, ville höra om mamma (mina grejjer från pull and bear) kommit hem än.

Fick veta att brossan är på intensivkurs för körkortet, tanken är ju att han och några kompisar ska köra upp hit under Lulekalaset. Pappa har under tiden mamma vart i Barcelona införskaffat sig en ny bil då han e så väldigt trött på att laga mammas bil. (Undra hur hon reagerar på detta när hon kommer hem föresten) I denna bil ska iaf Robin och hans vänner köra upp hit med. Om han tar körkortet nu får han med köra ju;) Pappa säger att han är väldigt motiverad, vilket bådar gott;)

En annan sak jag fick veta om min bror är att han på avslutningen i skolan fick ett stipendium på 1000kr för hans engagemang. Detta är väldigt stort för vår familj. Både jag och min bror kämpar med ADHD vilket betyder att vi haft det väldigt svårt under hela skoltiden. Jag lyckades ändå slutföra både grundskola och gymnasiet med bra betyg och nu verkar det som att det har lossnat för min bror med. Är så fruktansvärt stolt över han just nu.




Världens bästa brossa!!!


 

Företagarna har delat ut stipendier till elever som gått lärlingsutbildning

9 jun 2010 kl 13:00

Sedan hösten hösten 2008 har elever vid Fässbergsgymnasiet haft möjlighet att få större delen av sin gymnasieutbildning förlagd på en viss bestämd arbetsplats kombinerad med en till två dagars utbildning i skollokal per vecka.

Resultatet blir en yrkesutbildning i kombination med gymnasieskolans krav på bred, generell kunskap.

Eleverna har valt exempelvis fordonsprogram, industriprogram och handelsprogram.

Vid skolavslutningen den 9 juni belönades 5 elever med stipendium på vardera 1 000 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0