Aj aj kiss...

Fan jag hatar att ha urinvägs infektion!!!
Men men... så blir det när man sitter i kalla busskurer mitt i natten.. eller är tjej överhuvudtaget.

Fan va lätt de va i Grekland, där kunde man bara gå till närmaste apotek och få antibiotika hur lätt som helst. Allt man behövde säga va "Hej jag har urinvägsinfktion!" och medicinen va din.

Kom ihåg när jag fick urinvägsinfektion i Norrland förra vintern. Fick ett besök på ishotellet i julklapp fast de va ju en överaskning så jag hade ju ingen aning om vart vi skulle. Jag hade ju inte en tanke på att jag skulle ta på mig termobyxor. De har man ju bara när man leker i snön:P (De e så vi sydsvenskar tänker)
Åkte ju hur som helst på världens jävla urinvägsinfektion och närmaste sjukhus va Xantal mil därifrån. I 3dar satt jag nästan helt okuperad på toaletten. Resan från Gällevare till Luleå va olidlig och sen när man väl kom till sjukhuset och sa: Jag har urinvägsinfektion så sa dom "sitt ner", sen va de provtagningar och flera timmars väntan!!

När jag väl kom in till doktorn frågar han: Hur va de här då?
- Urinvägsinfektion, svara jag
Doktorn tittar på datorskärmen för att se svar från provtagningen och konstaterar
-Jo det är väldigt tydligt det!

Ja de har jag vetat i 4DAR!

Jag förstår inte varför det ska va så svårt?
Varför låter ni oss stackare med urinvägsinfektion sitta och vänta när vi vet vad som är fel?! 

Denna gången är det iaf gamla beprövade huskurer som gäller, jag ska bota mig själv, för jag VÄGRAR åka till läkaren för en sån här sak.

Nu blir det tranbärsjuice och vatten, och i helgen vodkacranberry å massa Cosmos:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0