Första vardagarna i mitt nya liv.....

Ja, det blev en månads paus här, lite mer tom.. Det har hänt en del sen den 12:e juli, men tänker inte ta detta här, kanske i ett annat inlägg.....

 Therese är numera Lidköpingsbo, va inte så överlycklig över att flytta först men nu efter några dar här så tror jag att jag kommer trivas riktigt bra faktiskt.

I Lördags kom jag upp och mor och far var med, köpte en cykel nästan med en gång för här måste man verkligen ha cykel!!!! Efter att ha inhandlat mat och spanat lite bar det snabbt iväg till Frida (klasskompis) som vart modig nog att bjuda in 29pers hon inte känner på inflyttningfest. Riktigt kul hade vi, fanns ju så många att prata med... som en "blind date" fast  fest lixom haha..

Vi hade planerat att gå ut efter festen allihop men krogen hade 22års gräns så vi ringde och fråga om dom som va yngre kunde komma in med eftersom vi va så många. Å de va inga problem så länge det va innan halv 12 tydligt.

Jag drog en dum kommentar och sa nått i til med:

"Men om inte alla kommer in så säger vi bara fuckoff till dom å går nån annanstans"

Någon annan: Men du, de finns ingen annanstans!

(Konstatera snabbt att det va var man för sig själv:P)

Söndagen låg jag bara hemma och vänta på att päronen skulle åka hem, blir så irreterande att ha dom så nära efter ett tag. Sen mös jag hela dan å kolla fignetiskt på facebook ifall nån taggat nån CP bild på mig från gårdagen.

I måndags va det upprop och fika i gamla stan. Våran lärare föreslog att vi skulle hitta på nått kul hela klassen på kvällen för att lära känna varan. Fan tänkte jag!! En av mina kompisar är sthlmare men av den bättre sorten "änglarna stockholm" och vi hade redan planerat att kolla djurgårdsmatchen. La fram lite försiktigt att fan en öl på harrys e alltid trevligt:P
Åå dom gick på det;P

På tisdagen va det två föredrag eller ahh sammanfattning om allt vi ska läsa om i turismen *suck*
Sen när har jag gillat att sitta still å lyssna på nån annan än mig själv i 6timmar?!

Igår (onsdag) hade vi en tur till Läcköslott som tydligt e Lidköpings stolthet, fikade sen vid "spiken - en fiskeanläggning! och fick en guidad tur runt om i Lidköping.

Idag va faktiskt första riktiga skoldan, ska börja med att läsa Engelska och Data nu som de första kuser. Data va mest att få inloggnings skit å sen spendera vi 3timmar!!! åt "tabbar å spalter" i word, nytt menar ja.

Engelskan va jävligt mkt roligare. Gillar våran lärare som fan, en ung Amerikans tjej, riktigt grym. Diskutera kultur i 3 timmar och tiden bara flög förbi. Ser fram emot nästa lekton, tycker detta e sååå roligt!

En annan sak jag börjat med e att röra på mig, nått jag sluta med när jag kom hem från Rhodos.typ. Cyklar varje dag till skolan, funderar på hur lång tid det ska ta innan min kropp slutar ställa in sig på överlevnad innan jag e framme. Tror typ jag ska dööö emellanåt.

Jag å några klasskompisar har bestämt oss att träna regelbundet utöver detta med! Kom precis från mitt första pass av dance-arobic nu, höll på att avlida! Min kropp la av helt efter ett tag, jag kunde bara inte röra mig. Fan va hemskt det va. Men det blir bara bättre. På tisdagar öppnar simhallen 06:00 då ska jag hänga på låset. Har hört att det tar 3veckor att få upp konditionen, får se om det stämmer.... rökningen e på G att försvinna ur mitt liv med!!!

Nä nu e det dushen som gäller... puss på er

Bilder kommer!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Fan va bäst du är om du slutar röka! Då blir tant stolt =)

2009-08-29 @ 18:13:26
URL: http://mymaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0