Fyllesamtalens drottning!

Blev väckt i natt av mitt kära ex sen 4år tebax.
Det va la sådär vid 3-tiden då jag precis själv hunnit somna.

bla blaa blaaaa....rockbaren.....drog hem 16åring igår...jag e fuuuull....*klick*

Orkade inte lyssna så jag la på och stängde av telefonen, ifall fyllot skulle ringa igen.

Vakna typ vid 15.00 och satte mig vid datorn, logga in på MSN.

-VA FAN HAR DU VARIT!!!!
...bästa kompisen....Självklart va det idag som hon för en gång skull ringde mig för ett grina-ut-samtal.
Jag som alltid ringer och gnäller jämt! jämt! jämt!, fan va jag skämdes.

Men men, jag förklara som de va. Att mitt pucko till expojkvän som jag inte bara en gång bett att radera mitt nummer tydligt inte gjort det....!!
Bad 1000gånger om ursäkt att jag inte va anträffbar och konstaterade:
-Fan va jag hatar fyllesamtal

-Men för helvete! Du e ju för fan fyllesamtalens uppsåtare!
Då slog de mig, alla gånger jag gått ut, alltid e de nån som råkar ut för mina fyllesamtal. I de flesta fall blir det mina kära tjejkompisar som får lyssna på min skit. Jag har en förmåga att alltid ringa på dagar när jag egentligen vet att dom ligger och sover för att dom ska upp och jobba och just av den anledningen inte e med ute och super.

Man kan ju undra vad det e man vill mitt i natten?! Som absolut inte kan vänta till imorgon?
Slår vad om att skulle jag ringa nu inatt, nykter, skadad och liggar och förblöda pga. nån idiot grej skulle ingen svara...  De e lite "vargen kommer" över de hela...

Kommer ihåg (faktiskt) en gång när jag va ute och fick för mig att ringa just den här vännen.
-hallååå
-heeeejj
-va..r..du...?!
-va?
-ko...it..
-asså jag hör inte va du säger skicka sms istället!!!


I sms jag skickade senare stod det:
"Jag e på golden, jag e full, de va allt!"

Har blivit nått av ett internt skämt numer, och kanske svaret på min fråga om vad man vill mitt i natten.
Inte ett skit!, möjligtvis tala om att man e full.... förutsatt att man inte ringer en kille, då e man bara kåt.

Fast de finns ju dom där gångerna man bara ringer för att man kännt sig orättvist behandlad. Denna kategorin faller fakiskt min kära vän in i oxå. (jag själv är i samtliga)
Och det är när man ringer.

1. Killen som precis dumpat en, eller om man e som jag långsint, killen som dumpa dig för över ett år sen. Detta kan oxå utlösas till en motsatt effekt och bli kärleksfulla sms, för trotts all otrohet, alla besvikelser och att han va så in i helvete tråkig så hade ni ju det kanska bra tillsammans....eller?! Tänk va lite sprit kan göra för att lappa ihop gamla förhållanden:P

2. Tjejkompisen som aldrig dök upp... (brukar alltid vara hon som precis skaffat "nya häftiga vänner" eller pojkvänn som aldrig hör av sig mer) fast hon lovat, sedan ringde och avboka och du sa "okej" (de e aldrig okej...)

3. Killen man dejta som aldrig ringt upp för en 2:e 3:e, 4:e eller 5:e dejt. Fast dina kompisar påpekat flera gånger att "han kanske har mkt just nu, han ringer". Skitsnack för övrigt. Efter flera vinare, drinkar och annat bubblar ilskan upp inom en "e han så jävla feg att han inte ens kan höra av sig och säga som det e!!"
 

Samtalen brukar alltid, utan undantag (för mig iaf) börja såhär...
-Diiin..jäÄÄvLa Fihta.......sen e de kört...då har man utlöst munndiareen av svordommar.

Sen ligger man dagen efter i fosterställning och funderar på hur man effektivast kan ta livet av sig, alternativt vart man ska flytta.

Vad min kompis besluta att ge mig för staff va att hedanefter ska hon spela in vartenda litet fyllesamtal jag ringer. Sen ska hon spela in dom på en skiva, trycka in mig i ett litet rum med en cd-spelare och trycka på repét i minst 5timmar!  Stackars mig.....

När fan ska alcolåset komma till mobilerna!?
Jag skulle vilja ha, ett visst antal nummer typ 112 och taxi som jag ska kunna ringa. Resten ska vara helt låsta! Hur mkt jag än blåser ska det inte gå att ringa den där killen mitt i natten. Sådeså!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Faan va skönt att du börjat blogga igen så jag kan få mig mina skrattattaker på jobbet nrä jag sitter här o är sinnessjukt uttråkad. puss!

2008-10-21 @ 01:52:20
URL: http://missunfit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0