4 fester och en guling för mkt!

Fan va seeg jag är! Har legat halvt apatisk i sängen i nästan 2 dagar... men skoj har jag haft och gjort mer än jag vanligtvis gör på en månad!


Hela spiralen började väl egentligen i lördags då jag och Cicci var ute. Nog för att jag har vart ute en del det sista,men det känns som om man faktiskt mest haft ångerst för att man spenderat pengar och inte haft speciellt kul iaf.


"Festen med Bästisen!"


Men i lördags nu före jul, då va det en sån kväll då all skit som kunde hända hände, fast samtidigt va allt så jävla bra! Det var bara jag och Cicci, ihopsvetsade som två bara kan bli, bägge va på ett sånt jävla bra humör. Internskämtet för kvällen kom tidigt då Cicci sprang hejdlöst efter en brud som släpa sin vita halsduk i marken och ba "ursäkta, hallå, du tjejen" typ hundra meter hukandes i hälarna. Tillslut kom vi fram till att nästa gång skriker vi bara "PLOCKA UPP DEN!". Intert skämt som sagt... På rockbaren va de inget folk men vi hade inte ens tid med det för vi va så uppe i varandra... det e ganska kul att sitta i trappan och ljuga ihop en massa om folk:P Sen tog vi en snabbvisit till Dimond dogs och gick vidare till rose and crowns där vi träffa massa kändisar. Sen va det full rulle, blev nekade på parkan, men va fan gör de, vi va glada ändå och drog till valand! Hela kvällen va grym och man hade den där "vi mot världen känslan" hela tiden. även om det kanske inte bara va vi eller va säger du gumman:P


"Festen med gamla gänget!"


Julafton kom och försvann, så fort vi öppnat paketen hörde Kim av sig. Min stora kärlek genom högstadiet, vi fick aldrig till det då, eller ahhh jag fick la inte, känslorna va ju inte direkt besvarade. Men på senare år blev vi väldigt bra vänner som brukar umgås emellanåt. Anledningen till att han messa va att förra året var vi alla på den lokala puben lixom alla Lindomebor. (Dock slutade förra julafon med ett samtal till Cicci som lät såhär "Fan, CiccI Jag ligger å spyr, hos kim, på julafton! " *buhhhööö* #Livesändning från Kims toalett!#) Men iår är puben stängd pga ägarbyte och renovering, så vi improviserade med en kväll hos Kim, tog med mig hans gamla ölspel han glömt en gång i tiden och så va festen igång. Inmot småtimmarna blev jag nostalgisk som man altid blir, ni vet när man träffar människor från förr, haha han måste vara ganska trött på mina predikningar om hur illa han gjorde mig. Jag måste nog släppa det här en gång för alla nu tror jag de va ju ändå 8år sedan. Det blev ingen spya iår, en gång e ju ingen gång men två gånger hade ju blitt tradition:P Men decka de gjorde jag!


"Festen med polarna!"


Juldagen är som sed en festdag, då man går ut och träffar alla vänner efter ha stått ut med sin indolenta familj hela dagen innan. Babar var platsen och de flesta va där. Fast det började med Matson jag och Cicci och sen fylldes det på. Cicci va den som tog Juldan och dess tradition på fullaste allvar och avslutade sin kväll med ett störtdyk ibaren där hon gick bärsänkargång *PANG* sa det. Allt för att övertyda mig att hon va full antar jag, eftersom jag precis innan *PANG* stod och sa till Matsson " de e inge fel på henne låt henne va". (ÄR DU MEDVETEN?) Min egna kväll avslutades X antal timmar senare hemma hos Berra i Bergsjön.


"Den spontana festen"


Vaknade upp i Bersjön med tvådagars fest bakom mig, av att Tommy va vaken och krävde att alla skulle gå upp. Det tog fan inte ens en halvtimme innan dom knäkte första ölen, om inte ens det. NEJ, dethär är överkurs tänkte jag! Jag e inte riktigt där än satt jag och tänkte med mitt fåniga vatten. Fick veta att Cicci va med Matsson i Guldheden eftersom hon fått en invalidofylla och tappat lokalsinnet, då han skulle följa henne hem. Dröjde inte länge innan jag stod där på pizzerian i Guldheden och väntade på Cicci. men va va Matsson*? undrade jag när Cicci kom, näe han skulle tydligt iväg men hade lämnat nycklar och hem till Cicci. Så vi intog lägenheten och alla Matssons rakhyvlar och apparater, för kvällen innan lovade vi att vi skulle starta gruppen "vi som tycker matsson ska ha långt hår innan sommarn". Det skulle ju bli betydligt enklare för oss att driva vår övertygelse vidare genom att hindra han från att göra något dumt:P Framåt kvällen kom Matsson hem igen och vi va så fnissiga av vårt upptåg och annat vi hitta på. Cicci ska förövrigt köpa en.... ah jag vill inte säga det men.....katt vill hon iaf kalla det. tycker katter har hår ja men men... Sluta med att vi börja dricka en jävla massa öl och kolla på DEN STORA JULGROGGEN med galenskaparna. Tillslut kunde vi varenda replik haha. Vissa stunder skratta vi så vi vek oss helt. Matsson va den som gav upp först, men jag och Cicci va sega. Tills jag råka spy på hans tolalett, ett av mina minde stolta ögonblick. Sen slockna jag...



"Den avikande festen"


Så kom Lördagen och jag hade 3 baksmällor pulserandes i huvudet. Ändå lyckades jag möta upp en vän för att följa med på fetish fest. Väldigt speciellt, vill inte gå in så mkt på detalj. Man märker hur mkt fördommar man haft iaf, har vart med en gång tidigare och jag tror det e nyttigt med på ett sätt. Man lär sig nått nytt och framför allt att ha ett öppet sinne och att acceptera alla sorters människor. En annan grej e ju att det är ganska avklätt (med vissa undantag) och man får ju anpassa sig efter dresscoden vilket betydde att jag va ganska avklädd själv. Man får helt enkelt ta och släppa alla tankar på sina skavanker och acceptera sig själv för den man är, för alla andra där accepterar dig, vilket du märker med en gång. Jag avslutade iaf kvällen på efterfest med god mat och bastubad, de ni!!!! Klart bästa efterfest jag vart på nån gång. Va väll ganska dragen i slutet men blev faktiskt körd hem med! Ni e underbara!




Kom ihåg vad jag avslutade mina fyra dagars festande med iaf.... något dragen men fan va jag kan säga mkt bra ibland.


Lyckade skräna fram dom här orden: (man blir alltid lite politisk på fyllan)
Obs! Fylle lista..


"Alla JÄva NöjEn hääR i Livet e fAnimEj antinGen.....
1. OANSTÄNDIGA!
2. OTILLÅTNA!
3. SKATTEBELAGDA!"


Ett jävla bra sätt att avsluta feståret på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0