En vecka i Kulturens tecken!

Denna vecka handlar om kultur... sa igar va temat konst och da va vi forst pa WOW - World of Wareble Art  som ar ett museum. Dar inne visades kreationer fran det stora kostymarrangemanget som startades har i Nelson men som blev sa stort att det nu forlaggs i Wellington. Hela grejjen gar ut pa att skapa av anorlunda material och forstas vara kreativ. tyvarr fickk man inte fota dar inne. Intill lag en utstallning med gamla bilar...me like!!!

Lunchen tog vi pa Rabbit islands strand, dar vi passade pa att leka i vagorna...elller ah...jag och kim forsokte aven kollonisera en del av stranden... vilket gick sadar...

Sedan besokte vi tva kanda konstnarer i deras hem/workshops det va otroligt spannande...


Tisdagens tema var mat och vi borjade dagen med att ga till fiskhanlarn. var larare kopte musslor at oss men min mussla kom upp lika snabbt som den kom ner....nagot med konsistensen som bara ger mig kvalningar. Sen va vi och handlade bar och da passa jag pa att kopa en hemmagjort bananmjukglass, den va bland de basta nagonsin... Sen va vi och handlade gront och avsluta dagen men en picknick! Livet i skolan e hart har assa...hihi







Sophie blir nafsad i rumpan


Pussipuss



Kanner ni igen bilen?




....sett filmen kanske?

Andra perlor....











Bada under lunchen








Konst?!















sommar sommar sommar.......

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej! Vi blir lite avundsjuka på dig. Pappa gillade bilarna och motorcyklarna och jag frukt och bären.

Ha det bra!

2011-02-14 @ 13:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0