Kunskap, glädje ...å så lite Bailys!

Åkte ner till Göteborg för att vara med på YH / Ky - Mässan i Nordstaden under Fredagen och Lördagen för att representera skolan. Blev dock bara fredagen för mig;) Men det va riktigt kul... blev intervjuad på scenen av metro å allt!! Sa dock fel om en grej så kanske måste ändra kursplanen lite nu haha

Efter fredagens slit på mässan va det dax att ta en öl tyckte vi! Jenny hängde med oss och vi hamna på Viktoria. Jag å Jenny dela Natcotallrik å gluffsa i oss, Angelhika och Elin käka gott dem med och Anton å Robin körde ölhävartävling. Stötte på Tyra helt oplanerat, som va där med en vän så dem joina os på en ...eller två drinkar...

Fick efter mkt om och men i mig en öl å en cider sen tjata Jenny på att vi skulle ut. Skulle till valand först men det va stängt, då blir det diamond tänkte vi men det va lika stängt det. Då såg vi det hela som ett tecken att vi måste gå till Rosen. Väl i baren på rosen kommer jag på att jag glömt mitt VISA i föregående bar...typiskt... Men Jenny lägger ut för en öl å vi står å tjötar å spanar lite.. Men så känner jag att det börjar verkligen verkligen ta emot att dricka.. tar en sväng ner på toan och när jag kommer tebax står ytterligare en öl och väntar på mig....

då händer det...!!

En röst innom mig får mig att inse att det finns inte en chans i hela världen att jag kan dricka den ölen..
"Therese, försöker du så kommer du spy"

Det tog emot att erkänna så jag försökte dricka den öl jag hade kvar men det tog två sekunder innan det började rinna till i halsen och jag ba:
"Jenny jag kommer spy jag måste hem.... "

Det va första och enda gången jag lämnat en helt nyköpt öl på bordet och gått hem!! Jag kommer aldrig kunna släppa detta!!!!

Bestämde oss för att ta en sväng på 7eleven för att köpa chips å dipp.. till filmen vi skulle se när vi kom hem... för klockan va ju bara 22.30!! Självklart så hade Jenny som aldrig tappat något någonsin tappat sin plånbok på Rosen... som tur va kunde vi springa tebax å få den. Tack CP vakten!! Han även tillbax till Viktoria och hämta mitt VISA och betala.

Jag hade spyan i halsen hela vägen hem till Jenny, väl hos henne spydde jag som ett litet barn, hade salsa i hela jävla näsan och det brände som SATAN! När jag kom ut från toan va mitt ansikte helt rödprickit och maskaran vila låååångt ner på kinderna. Det jag sa till Jenny kommer jag även säga till er här...

DENNA KVÄLLEN SKALL ALDRIG NÄMNAS IGEN!


Är helt övertygad om att det va nån från den där jävla nykterhetsrörelsen
(som stod i en monter mitt emot oss på mässan)
som lagt Antabus eller nått i mitt jävla glas!

... Allt för att man stod å skrek
"Kunskap, glädje och så lite Bailys"
åt dem var 10e minut i en hel dag

... har jag underskattat deras metoder tro?


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0