Spärrar i vägen!!

Allt börja som vanligt i morse... Jag gick upp 06.20 för morgonpromenad, tog på mig träningskläderna borsta till håret och på med vikter och gympadojjor.. och försvann ut i den tidiga morgonluften.

Men när jag går över gatan utanför så bara PANG ...SMÄRTA... Hela nacken och axelmusklerna på högersidan drar ihop sig... det gjorde så in i helvete ont. Försökte frignetiskt röra runt på axeln och veva med armarna för att det skulle släppa och fortsatte min promenad..

Men ikke.. ringde pappa och fråga va fan jag skulle göra men han sa bara som han alltid sagt alla gånger jag mått dåligt eller haft ont "...du överdriver Therese" eller "ähh de e inget" och många gånger JA då e det så. Så pappa va ju inte till nån hjälp precis..

Ringde sen Anton i klassen eftersom han e den som åker buss längst och alltid e vaken tidigt...men han bara skratta när han fick veta hur jag stod och veva med armarna och inte kunde vrida huvudet;) "Du bara måste komma till skolan Therese, jag måste ju se detta...tänk om du får stödkrage...fan va kul!!!"
Tack för den Anton fjanton!!!

Försökte ringa Sophie men det e ju knappt så det går att väcka henne när man sover hos henne. Så att få henne att vakna och sen svara oxå va väl kanske lite för mkt att hoppas på....

Angelica blev nästa i telefonlistan... Hon va såpass smart att få mig att ringa sjukvårdsupplysningen iaf.. Ett bra tips till er alla...nummret dit e 1177 bara att slå det på vilken mobiltelefon som helst.

Blev sjukvårdsupplysningen och dem sa att jag skulle duscha varmt och ta värktabletter och muskelavslappnande... okej tänkte jag, det får vi testa..

Men när jag kommit hem fick jag fan inte ens av mig jackan.... va fan skulle jag göra då?

Försökte få tag på Kim så hon kunde komma och klä av mig...men hon svara inte...Sophie hade knappt gått upp ur sängen och där satt jag, fullt påklädd i ytterkläderna i min soffa och ojja mig...

Lyckades tillslut åla mig ur jackan och kläderna och hoppade in i duschen...
...När jag kom ut ringde kim upp... förklara läget och hon börja asgarva och jag avsluta med "Lägger på nu Kim!!!!"

När jag väl kom till skolan hade Sophie med sig värmande salva och masserade in det över axeln och klämde på mig i en hel timme!!! Ökade rörligheten erormt, men har fortfarande ont. Tack Sophie du rädda verkligen min dag, fan va gooo du e tjejjen!!!

Försökte att ringa Linn med... hon botade nackspärr för mig en annan gång helt magiskt... alla borde gå en sån kurs tycker jag...!!


Ja det va min förmiddag det;) hoppas eran vart bättre!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, om det fortsätter så måste du ta ett kort o lägga ut, ser sjukt kul ut när folk har nackspärr o är helt skeva, haha! Ett bra tips annars är Zon, har räddat min rygg åtskilliga ggr! Hoppas det går över snart ;)

2010-03-10 @ 14:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0