Datalektion

Ja då har man data igen.. Formaterar kalkyler... sååå spännande..*not* Vår lärare har gjort en kalkyl som alla kopierar. Den ser grå och trist ut, ungefär som nått från windows 92!
(....till skillnad från min som ser ut som flowerpower och lite på knark sådär)

Kom att tänka på PONG.
Fick för mig att leta upp världens älsta dataspel.
Vann faktiskt med 10-9
... aningen pinsamt, min klasskompis Anton skrattade åt mig:P

--->TESTA<---


Från Tjuvlyssnat.se appropå datorernas historia


Kista, Stockholm

Mamma, ~40 sitter på tunnelbanan med sin son, ~7. De talar om dataspel.
Mamman: När jag var i din ålder fanns det inte datorer.
Sonen (mycket förvånat): Men hur gick ni ut på Internet då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0