Tingelingelinge tåget går....

Vaknar i majorna, vet att nu ska vi städa hela Ciccis lägenhet. Hade ju bara sovit 4-5timmar med efter en natt på berget. Cicci hällde upp tomatjuicen och vi försökte skaka liv i oss själva. Till sist säger Cicci fan vet du inte nån som kan städa, jag betalar. Faktiskt så vet ja det:P Ingela min söta fina Ingela!! Min svärmor nr 1 fast jag inte har nån pojk! Så jag brännde av ett sms och fick säkert svar på mindre än 10sek. "Jag kommer!"

Nu va va bara problemet att ta sig från majorna till Mölndalsvägen när det är Göteborgsvarvet!
VADÅ FOLKFEST!!!!!!!! HATA "GAIS-Varvet"!!

När vi väl kom fram 5år senare stod Ingela där och väntade, vi kände oss så dumma men hon va glad. Hon fick ju sitta i solen mena hon på. När vi släppt in henne i lägenheten och röjt undat alla grejjer som Mattsson redan tatt (eftersom han tatt allt)

Cicci:

Detta upprepades flitigt medans Cicci röjde det sista:P
Sen gick jag och Cicci till världens godaste smörgåsaffär och käkade och prata om morföräldrar och om hur det va förr i tiden. haha vi som inte ens levde då:P Sen såg vi att dom servera bärs på uteserveringen brevid så vi flytta oss ditåt!

"Man har inte roligare än att man dricker bärs medans lägheten städar sig själv dö"
/Cicci


Sen gick vi tillbaka till lägenheten med en macka till lilla Ingela. Men det skulle ta sin lilla tid innan hon blev klar så det blev att gå ut en sväng igen. Vi funderade på att åka till Mölndalsbro för att ta en glass...kanske en öl. Men när vi stått vid hållplatsen ett tag och fördömt GAIS-VARVET 70-11gånger kom ett gäng gubbar som yggt ihop 12 cycklar. Jag drar upp kameran för att ta kort och Cicci noterar samtidigt att det finns två lediga platser.



Får vi följa med?

 





Vi hängde på dom hela vägen till Kvarby, till Mölndals egna bryggeri café Kråkan. Med ett litet stop i Lana. Hela vägen sjöng dom tingeling låten från årets Melodifestival.

"Men du jag kan en go bit , ska jag ta den"
TIngeling tingeling..............

Gubbarna hade cycklat hela "Gais-varvet" för att hejja på två vänner som dom sedan tappat bort under sin en av sina pissepauser. Det är inte lätt med cyckelkorgen full med bärs!  När vi kom fram till Kråkan bombaderade vi dem med frågor dom kommit på denna idén med cyckeln. Tydligen så va det en gubbe som inte va med just denna gången som alltid haft denna drömmen eller ah, han hade två drömmar.

1. Bygga cyckeln
2. Åka tåg till Strömstad

Tydligen hade han nu lyckats med bägge nu.

Men jag och Cicci hade en väldigt trevlig stund tillsammans med VETERANOS som dom hette. Tror det va ett innebandylag dom hade. Nått sånt iaf. Vi blev bjudna på nästa fest oxå, fan hade vart jävla roligt.

Sen tackade vi för oss och vandrade ner til Mölndal där vi mötte upp Ingela. Även Markus som är mitt ex, systers barn.. Växlade några ord, sen sa jag hejdå till Cicci och jag, Ingela och Macco-Pacco gick hem till Ingela. Sen gjorde vi det som flickor gör bäst, snacka massa skit:P

....och så kolla vi Eurovision.

Brände av ett sms tillsammans till den söte norrbaggen och lovade varan att åka till Oslo nästa år ifall han vann.. och det gjorde han! Så nästa år åker jag och Ingela till Oslo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0