Terrorese is back!

I tordags kom hon tebax, Terrorese....mitt alterego som jag faktiskt lyckats pressa bort från mitt liv ett bra tag nu! Men i torsdags brast verkligen allt. Kan säga att det va väldigt längesen jag haft sånna minnesluckor. Det finns egentligen inga bortförklaringar, jag har alltid haft svårt för att dricka måttligt. Men det senste året får jag faktiskt säga att det inte blivit några direkta otrevligheter ifrån min sida mot andra människor.

I min förra blogg beskrev jag mitt alter ego Terrorese på följande vis:
Inside story, en rörig berättelse om Therese kamp mot alter egot Terrorese som ständigt tycks ställa till det for henne. Medans Therese vill ha en lugn tillvaro, finna kärleken och sin plats i livet, har Terrorese andra planer. Terrorese är livrädd för att rota sig och kan inte stanna på en och samma plats for länge utan att bli rastlös. En dag utan dramatik, fylla och sex ar ingen dag värd att leva enligt Terror.
(Tillägg:)
-För att inte tala om ett omättligt bekräftelsebehov som säkert bygger på en enorm osäkerhet på nått jävla plan!


Jag va full, vingla, klängde på folk, stötte på folk va otrevlig mot folk beteede mig allmänt äckligt. Jag va en äcklig människa. Jag som hackat på Cicci i tidigare inlägg nu det senaste. Men i torsdags då tog jag priset asså. Guld, silver, brons och resterande diplom.

Tur att Cicci inte va med och bevittnade detta, för då hade det väll stått i hela hennes blogg om detta. Men det hade jag med all säkerhet förtjänat.

Har jag gått utan sex för länge kanske? Va det den utlösande faktorn?

Det enda jag kommer fram till just nu är att, gjort är gjort, finns ingen idé att älta skiten. Men jag har ett val. Vill jag hamna i den "gropen" igen? svar: NEJ!! och det är faktiskt något jag kan styra. Jag kommer kanske aldrig ha en helt sund relation till alcohol men jag är ju faktiskt medveten om det!! Precis den lilla detaljen gör mig skylldig varje gång jag "faller i gropen". Jag kan inte skylla på att jag va för full för jag vet vad jag klarar av att dricka och inte.

Nu blev det lite djupt här känner jag kanske oxå lite för persoligt men det skiter jag i nu....

Det som faktiskt hjälper, om du är precis som jag är att lyssna på dina vänner. Säger din vän till dig att tex. "ta det lugnt" eller "drick vatten" gör det!!!! Har den du är med samma problem bestäm innan att kolla varandra, gör det till en grej att hämta vatten åt varann, det funkar! Men om du tror dina vänner säger till dig för att vara elaka eller överlägsna så kommer du aldrig komma någonstans, då kommer du alltid vara den "fulla bruden". Tillslut kommer ingen vilja följa med dig ut eller bjuda hem dig. För ingen orkar i längden vara din jävla barnvakt!!

Jag har vart den fulla tjejen, den folk fått bära hem, hon som skäller ut sina vänner bara för dom ber henne ta ett glas vatten, hon som alltid gör bort sig, hon man altid tar upp "du va så full där och du gjorde så". Det händer fortfarande att folk tar upp gamla grejjer. Självklart skrattar man, men inte åt själva händelsen utan åt hur jävla tragisk jag faktiskt har varit. Det är egentligen inte ens kul...

Men jag vet oxå hur det är att stå där och sucka medans nån stackare skämmer ut sig totalt, eller hur det är att lämna en fest för tidigt för man måste hem och lägga kompisen! Det är frustrerande. allt man vill när man går ut är ju faktiskt att ha kul, dansa tjöta ja va fan som helst inte hålla nåns hår i en gränd för 10000gången...


Vet att jag varit väldigt hård mot mig själv de senaste dagarna. Men det som gjorde mig så illa va att jag nästan aldrig blir otrevlig eller vulgär mot folk på detta sättet. Sen va det ju ingen som stötta mig eller bar mig hem, spydde gjorde jag inte heller.


Jag tror nog inte Terrorese är tillbaka, men hon gjorde en liten snabb visit och lämna ett intryck på folk som kan bli svårt att suddas ut !

P.S. Jag tar över FYLLO AWARDEN nu om du inte har nått emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0