Sminka Pippi

Jag blir så jävla arg när jag går in på spelsidor för onlinespel, varför finns det alltid en kategori som heter "tjejspel"?! Va inne nyss på spela.se och fick se att även dom har denna kategori. Så jag kände mig tvungen att kolla upp va för spel som betraktas som just tjejspel. När jag kommer in på fliken blir jag vansinnig!!

Följade kategorier fins där:
Dating
Restaurang
Driva Företag ("Tjejföretag" så som i flygvärdinna och beautishops)
Jordbruk
Sköta barn
Välja Kläder
Nagelstudio
Hårfrisör
Laga Mat
Inreda
Musik
Makeup

Kan inte dom här kategorierna stå för sig själva istället för att betraktas som tjejspel?
Va fan gillar inte killar musik eller?
Det finns väl killar som är intresserade av stil och mode med varför är det en tjejgrej?!

Asså jag vill inte låta som Elin i Fucking Åmål men tror ni MÄN, KILLAR, GRABBAR, POJKAR helt seriöst att vi sitter och sminkar oss hela dagarna!?



Vart finns alla pojkspel!? Är det dom "vanliga spelen"?!



Hälften av dom här spelen går ut på ungefär samma sak med.....INGENTING. Välj en hårfärg, frisyr, hårspänne, läppstift, ögonskugga ....de va väl kul!?, vill du göra det igen! Ingen handling överhuvudtaget.

Asså, okej, jag kan erkänna att det kan vara lite kul att sitta och "klippa och klistra" med "dockorna" men vad jag vill komma fram till är: skriv sminkspel då!... inte en hel jävla kategori med spel vi tjejer borde gilla...känns så sterotypmässigt.

En annan grej med dom här sminkspelen gjorde mig oxå upprörd. Hittade ett spel där man skulle styla Pippi. Min bild av henne är att hon är lite utav en rebel, INTE den vanliga sterotypsflickan och så gör dom såhär. Vem som helst, men inte hon! känns det som när man ser detta. Var iaf tvungen att testa, men det kändes jävligt fel. Klicka på bilden om du vill pröva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0