Du vet att jag älskar dig, men vet ni!?

Jag har kommit på att jag är jävligt bra på att skriva mindre smickande saker om min vän Cicci. Om vad hon och jag gör på fyllan, hennes minde smarta komentarer / ögonblick mm.

Så jag ska göra rätt för mig och ägna lite tid åt något jag har funderat på en tag.

Cicci är alltså min bästa vän, hon har i mina ögon allt!
Ett bra jobb, en fin lägenhet, bra klädsmak, humor, hon är snygg och har bra väderingar i livet. Hon ställer alltid upp, hon hör av sig, bryr sig verkligen om sina närmaste och dömmer en inte.

Det enda jag kan komma på som hon inte haft är bra förhållanden....
Vi brukar skojja ibland om att hon är "good luck chuck" vilket inte är så skoj egentligen. Hennes ex har en förmåga att träffa "den rätta" efter henne, skaffa barn och sen komma och berätta om hur jävla bra deras liv är! (läs själv) Eller...(för det finns en kategori till) så har dom precis kommit ur  ett (3årigt brukar det vara) förhållande och Cicci blir ikläm mellan dom och deras nya singelliv och oftast blir det inget alls eller ett väldigt kortvarigt förhållande. (Självklart har det funnits undantag som inte matchar kategorierna och självklart finns det alltid ljuspunkter nån gång i alla förhållanden)

Fram tills nu.... 
Jag skulle nog inte kunna vara gladare för hennes skull. Hon har träffat HAN! Jag har alltid tyckt att hon vacker, men aldrig så som hon är nu, det fullkomligt lyser om henne. För att inte tala om han. Jag älskar det sättet han tittar på henne, har inte sett den blicken i någon annans ögon. Det är precis som om han ser allt fint och underbart i henne som jag sett hela tiden. Precis som om någon äntligen uppskattar allt vad hon är för första gången. Vet att det kanske är tidigt, men hon verkar så lugn och trygg med sin tillvaro nu. Vi kan sitta där tillsammans och se på tv eller ah vad som helst och *bipp* så låter mobilen och hon skiner upp så det tom pirrar i magen på mig. Han verkar få henne att må så jävla bra, och det är fan på tiden! Om han kommer till att älska henne hälften så mkt som jag gör så vet jag att detta kommer hålla ett jävla bra tag till!


...och nej gumman...,det är inte för bra för att vara sant.
Du har bara fått det du faktiskt förtjänar!!!


Love you honey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0