Äntligen ett inlägg!!

Jippie tänker ni...!

Har precis vart och hämtat en vän med problem i kärleken. Vilken tur att detta va mitt specialområde. Har märk att jag har väldigt lätt för att se vart fel och brister i andras förhållanden beror på. Annat är det med mina egna, där inser man det aldeles för sent. Fick iaf trösta så gott de gick, det är aldrig kul att bråka och vara förvirrad och åka ifrån någon mitt i natten för att sedan lägga sig som ovänner i varsin ände av stan. Ushhh...

Men detta va det gamla hedeliga onda cirkeln problemet. Man sitter där instängda med varanda, har inget att göra dag ut och dag in och inser att man inte har nått mer att prata om. Man käftar om småsaker som städning och disk, när det egentligen är andra saker som ligger bakom och klämmer. Man lever på existens minimum, det finns inga pengar och när en oväntad utgift dyker upp exploderar allt.

Istället för att ta tag i dem eventuella problem man har tillsammans så lägger bägge eller en av parterna över hela ansvaret på den andres axlar.

Det är inte lätt när man känner att man är på botten, fast i sin egna onda cirkel.
Men det finns inga problem som är så stora att dom inte går att lösa, glöm aldrig det!

Vet att jag blev lite djup nu, men det måste man vara ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0