Mamma + Facebook = ?!

Min mamma har blivit uppmuntrad av en vän att skaffa facebook, för utbyte av bilder, hålla kontakt med mera. Så vad hon gjort den senaste tiden är att tjata på mig att hjälpa henne skaffa en Facebook. Vem fan vill att ens morsa har Facebook?! Problemet är att jag börjar få slut på ursäkter till att inte hjälpa henne.

Anledningen och sanningen är väldigt enkel:
Jag vill inte att mamma ser bilder jag eller nån annan lägger upp på mig, jag vill inte bli taggad på släktfoton eller bebybilder. Orka att mamma ska kommentera allt jag säger, status eller det jag lägger upp. Det gör hon ju för fan hela tiden annars!! Hon skulle säkert bli vän med alla mina vänner och vara den pain in the ass som bara hon kan vara.

Vet att jag låter som en 14åring nu ...."pappa filma inte:P"...

Men tänk er själva om ni lägger upp 14 bilder från "festen i fredags":

10min senare..

-Du har 40 nya kommentarer....alla från din mamma!

Jag är nöjd med den bilden hon har av mig nu, hon behöver inte veta vem jag egentligen är eller? Ska jag behöva tänka mig för hela tiden??? (ja jag vet det låter dumt:P)

....eller ska jag bara vara glad att hon inte har adressen till min blogg!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0